Deklaracja dostępności

Archiwum Państwowe w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.pieczeciegminne.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Niektóre informacje przedstawione jedynie w formie graficznej.

Nadmierne koszty

  • Niektóre elementy mają niedostosowany współczynnik kontrastu do tła.
  • Niektóre elementy powodują utrudnienia w obsłudze serwisu przy pomocy samej klawiatury.
  • Brak udogodnień dla osób niesłyszących/niewidomych i niedosłyszących / niedowidzących w załączonych plikach multimedialnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Patrycja Polichnowska – mejlowo kancelaria@opole.ap.gov.pl lub telefonicznie 774544075.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Sławomir Marchel – Dyrektor Archiwum Państwowego w Opolu,
  • Adres: ul. Zamkowa 2, 45-016 Opole,
  • mejl: kancelaria@opole.ap.gov.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Archiwum Państwowe w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.pieczeciegminne.pl

Data publikacji strony internetowej: 2019-09-01

Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2021-09-01

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści

  • Brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych,
  • Niektóre informacje przedstawione jedynie w formie graficznej,
  • Niektóre elementy mają niedostosowany współczynnik kontrastu do tła,
  • Brak nagłówków,
  • Niektóre elementy powodują utrudnienia w obsłudze serwisu przy pomocy samej klawiatury,
  • Brak udogodnień dla osób niesłyszących/niewidomych i niedosłyszących / niedowidzących w załączonych plikach multimedialnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-09-01

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-02-03

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Patrycja Polichnowska, adres poczty elektronicznej kancelaria@opole.ap.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 454 40 75. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, sposób kontaktu, wskazanie dokładnego adresu podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść oraz opis problemu i propozycje jak go rozwiązać. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Możesz skorzystać z przygotowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) Formularza wniosku o zapewnienie dostępności. Możesz go wypełnić na swoim urządzeniu i wydrukować albo wypełnić ręcznie po wydrukowaniu.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

  1. wysłanie pisma/złożenia wniosku na adres: Archiwum Państwowe w Opolu, ul. Zamkowa 2, 45-016 Opole
  2. wysłanie e-maila na adres: kancelaria@opole.ap.gov.pl
  3. przez system e-puap: Pismo ogólne do podmiotu publicznego
  4. skontaktowanie się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 77 454 40 75,
  5. skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania 7:30 -15:30.
Element ozdobny

Portal został przygotowany w ramach Archiwalnych Źródeł Tożsamości

Element ozdobny